تفاوت قابل توجهی بین یک سایت املاک و مستغلات و یک سایت معمولی وجود دارد. سایتهای املاک دارای محتوای موقتی هستند: زمانیکه ملکی برای فروش آگهی میشود، صفحهای برای آن به صورت آنلاین منتشر میشود؛ اما زمانیکه آن ملک فروخته میشود، دیگر جایی در سایت ندارد. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه باید با این پستها مقابله کنید. در آخر محتوا هم شما را به تماشای وبینار 01:30 دقیقهای آموزش کامل سئو سایتهای املاک و مستغلات دعوت میکنیم.
ابتدا موارد مهم را در نظر گرفته شود
چندین صفحه در وبسایتهای املاک و مستغلات وجود دارند که توسط آنها میتوانید سایت خود را در نتایج گوگل به نمایش بگذارید. در ابتدا میخواهیم در مورد موارد مهم صفحات ثابت املاک صحبت کنیم.
صفحه درباره ما
صفحه درباره ما جزء صفحات مهم یک سایت املاک و مستغلات محسوب میشود. شما باید در این صفحه درباره خودتان و مجموعهتان به صورت مفصل صحبت کنید. تصاویر اعضای تیم را در این صفحه با نام و شبکههای اجتماعیشان (صفحه اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و توییتر) قید نمایید. پس صفحه درباره ما را جدی بگیرید و برای طراحی و پر کردن از اطلاعات غنی وقت صرف نمایید.
صفحه منطقه فعالیت
نشان دادن منطقه فعالیت به شدت برای یک سایت املاک و مستغلات مهم و حیاتی است. باید در این صفحه به کاربران به صورت کامل توضیح دهید که چرا باید در این منطقه صاحب ملک، آپارتمان، زمین، باغ و ویلا بشوید. نوشتن محتوای جذاب با استفاده از تصاویر و فیلم میتواند کمک شایانی به شما برای شناساندن منطقه فعالیت کند. مناطق را به درستی انتخاب کنید و صفحاتی جدا و با محتوایی باکیفیت برایشان ایجاد نمایید. یک مسئله دیگری هم که نباید فراموش کنید، به روز کردن مداوم این صفحات است. شما میتوانید این کار را با استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت انجام دهید.
صفحه تماس با ما
تماس شخصی برای بسیاری از خریداران و فروشندگان املاک و مستغلات مهم است. این بدان معنی است که شما باید اطلاعات تماس خود را در یک قسمت برجسته در وبسایتتان لیست نمایید. مطمئن شوید شماره تلفن شما و نمایندگانتان در مقابل دید کاربر میباشد. داشتن یک صفحه تماس با ما با جزئیات تماس، یک فرم تماس و یک نقشه موقعیت دفتر خود اضافه کنید. یک نکته در مورد فرمهای تماس: اگر وبسایتتان یک فرم تماس در نوار کناری در کنار جزئیات ملک باشد، کار را برای ارتباط گرفتنتان با کاربران سریعتر کردهاید.
MLS & IDX
IDX و MLS راههایی برای ادغام املاک، از خودتان یا سایر کارگزاران، در وبسایت شما هستند. پلتفرم وردپرس افزونههایی را برای حل این مسئله ارائه میدهد. فهرست تبادل دادههای اینترنتی (IDX) در مقایسه با فهرست خدمات چند فهرستی ملکی (MLS) جزئیات کمتری دارد. هر 2 براساس یک اصل هستند: لیست خود را به یک وبسایت اصلی و مرکزی اضافه کنید و به سایر مشاوران املاک اجازه دهید، لیست آگهیهای شما را از طریق پلتفرمهای خود را به اِشتراک بگذارند. با این کار هم خریداران و هم مشاوران املاک سود میبرند، زیرا هر خانهای که در حال فروش است به خریداران بالقوه ارائه میشود. به این ترتیب خریداران بالقوه میتواند قبل از تماس با مشاور املاک، انتخاب بهتری انجام دهد.
توجه داشته باشید که اگر وبسایت شما هنوز آنقدر بازدیدکننده نداشته باشد، ممکن است در ایجاد بیشترین دسترسی برای ملکی که میفروشید تداخل داشته باشد. راهی برای استفاده از هردو میتواند ارائه محتوای منحصربهفرد در سایت شما و پیوند “مطالب مرتبط” از طریق سرویسهای IDX & MLS در زیر آن باشد.
سایت املاکتان باید محتوای دائمی داشته باشد
همه سایتهای املاک و مستغلات یک چیز مشترک دارند: لیست آگهی املاک شما میآید و میرود. شما باید یک توضیح با مشخصات کافی برای آگهی خود اضافه نمایید. افزودن تصاویر، ویدیو و نقشه ملک به رتبهبندی صفحات شما کمک شایانی میکند. اگر آگهی ملک شما فروخته شود، برای مثال بعد از 3 ماه بصورت آنلاین نگه داشتن آن فهرست سودمند خواهد بود. توصیه میکنیم داراییهای مشابه را در صفحات فهرست نمایید، تا افرادی که ملکی یا زمینی در آن خیابان یا منطقه جستجو میکنند، سریعا به صفحه آگهی سایت شما منتقل شوند.
مرحله دوم یک تغییر مسیر واقعی است. برای بهینه سازی مناسب، ابتدا باید مکان و منطقه را به چند سطح تقسیم کنیم. تقریبا در هر مورد، ایجاد یک دستهبندی سفارشی سلسله مراتبی برای آن مکان سودمند خواهد بود. رفتن از استان > شهر > منطقه و به همان میزان که منطقه خدماتی شما دارد، سطوح دیگر با انجام این کار مطمئن خواهید شد که همیشه نوعی دسته برای لینک دادن خواهید داشت.
اگر پس از 3 ماه آن ملک به فروش رسید و کاربر هم به دنبال چنان ملکی بود، شما بایستی ملکهای مشابه آن را در آن صفحه قرار دهید تا کاربر به سمت آنها سوق پیدا کند. سعی کنید آن صفحات هم به درستی بهینه نمایید تا در نتایج گوگل به رتبه خوبی دست پیدا کنند. اگر ملک در عرض چند ماه دوباره برای فروش قرار گرفت، تغییر مسیر را حذف کنید و از URL اولیه مجددا استفاده کنید. پس از 6 ماه تا یکسال، با خیال راحت تغییر مسیر اولیه را حذف کنید. اینطوری گوگل هم به سایت شما نمره منفی نمیدهد.
سؤال: آیا باید لیست خود را به سایتهای املاک و مستغلات مانند Zillow یا Realestate.com اضافه کنیم؟
مسلما خیر. این سایتها قدیمی و بالای 10 سال است که فعالیت میکنند و دوما این وبسایتها تیم قوی و کاربلدی دارند که به صورت حرفهای کار سایت را به جلو میبرند. سایتهای املاک و مستغلات مانند Zillow و Realestate.com باید به عنوان بخشی ضروری از آمیخته بازاریابی شما در نظر گرفته شوند. تقریبا مانند بازاریابی شبکههای اجتماعی که احتمالا در گذشته وجود داشته است. از آنها برای نمایش دادن تمام املاک و مستغلات عالی که به مخاطبان بیشتری میفروشید، استفاده کنید.
سوالات مربوط به سئو سایت املاک و مستغلات
- مهمترین عامل در موفقیت سئو سایت املاک چیست؟
بهروز بودن آگهیهای ملک و درست بودن ساختار سایت
- چقدر زمان میبرد که سایت املاک در نتایج گوگل بالا بیاید؟
برای بازخورد و زنگخور خوب حداقل به 10 ماه زمان با برنامهریزی و تقویم محتوایی اصولی در نتایج گوگل نیاز است.
- چند آگهی در روز باید قرار بدهیم که سئو سایت خوب پیش برود؟
حداقل 10 آگهی ملک در روز نیاز است.
خلاصه: سایت املاک را چگونه سئو کنیم؟
در این مقاله، آنچه که در بهینه سازی یک سایت املاک و مستغلات مهم است را مورد بحث قرار دادیم. اول از همه، مطمئن شوید که یک بخش از صفحات اصلی همچون صفحه درباره ما، صفحه منطقه فعالیت و صفحه تماس با ما را به طور خلاقانه در وبسایتتان داشته باشید. در مرحله دوم، IDX و MLS را بررسی کنید تا اِشتراکگذاری لیستها بین سایتهای مختلف آسانتر شود. اما مراقب نحوه ارائه لیست در سایت خود باشید، زیرا این امر میتواند عواقبی برای SEO سایت شما داشته باشد. لیستهای خود را بلافاصله پس از فروش حذف نکنید. با افزودن یک برچسب واضح مبنی بر اینکه این لیست فروخته شده است همچنان میتوانید از آن برای جذب افراد سایت خود و هدایت آنها به لیستهای مشابه استفاده کنید. پس از مدتی، میتوانید فهرست را به مجموعهای از املاک در همان منطقه هدایت نمایید. و در آخر… توصیه میکنم لیستهای خود را به پلتفرمهای املاک و مستغلات اضافه کنید تا مطمئن شوید، خریداران بالقوه را از دست ندهید! مطمئن هستیم که این محتوا به شما ایدهای داده یا خلق کرده است. خوشحال میشویم ایده، تجربه و نظر خود را درباره سئو سایت املاک و مستغلات با ما ه اِشتراک بگذارید.
تماشای وبینار آموزش کامل سئو و بهینه سازی سایت املاک و مستغلات
حال شما بگویید: آیا صاحب سایت املاک و مستغلات هستید و چقدر برای این سایت زمان و انرژی میگذارید؟ به نظر شما کدام بخش سایت املاک و مستغلات سخت و عذابآور است؟ فیلم وبینار را تماشا کردید، نظرتان در مورد این وبینار چیست؟ نظرات، سوالات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اِشتراک بگذارید.
سلام برای سایت املاک هم کیفیت کار مهمه؟
وقت بخیر
من سایت املاک دارم و حدود ۱۰ روز هست که به مشکل خورده، سرورهایم خطا میدهند و قطع و وصل میشوند. باید چکار کرد؟
وقت شما بخیر جناب تبریزی
اگر مشکل سرور دارد، با پشتیبان شرکت هاستینگ وبسایتتون این مسئله رو در میان بگذارید.
وقت بخیر
من یک سایت تو زمینه تبلیغات مشاغل دارم، سایتم باگ داره و با میزبانش هم صحبت کردیم، گفتن که باید با یک سئوکار مشورت کنید، مشکل از سمت ما نیست. شما میدونید ایراد از کجاست؟
وقت شما بخیر
خانم کوهنورد باید بیشتر توضیح بدهید. به این ایمیل: آدرس و باگ سایتتون را برام بفرستید: milad.visualstudio@gmail.com
خیلی خوب بود.
سوال: برای سایت املاک هر روز باید چندتا آگهی قرار بدیم؟
سلام. بستگی به تعداد آگهیهایتون داره. پیشنهادی که میتونم بدم اینکه منظم آگهیها را در سایت قرار دهید.
یعنی یک روز 25 تا آگهی در سایت نزارید و سه چهار روز دیگه آگهی نزارید. هر روز با تقسیمبندی منظم و اصولی آگهیهای خود را در سایت املاک درج کنید.
وقت شما بخیر
من سئوکار هستم. باید بگم که سئو و پشتیبانی سایت املاک واقعاً دردسر داره، کارفرما وقت و بیوقت برات آگهی فروش یا اجاره زمین، ملک مسکونی، آپارتمان، مغازه و… میفرسته. بعنوان یه سئوکار باید بگم قیمت پایین برای چنین سایتهایی کار نکنید.
موفق و پیروز باشید
وقتتون بخیر
خیلی مطالب خوبی بود. مخصوصاً واسه منی که اولین پروژه ام سئو سایت املاک و مستغلات هست. موفق باشید