چگونه در گوگل رتبه بالایی کسب کنیم؟ میخواهید بدانید که با نوشتن و نگارش چطور پستی و وبلاگی میتوان در گوگل رتبه گرفت؟ چه کاری باید انجام دهید تا مطمئن شوید از رقبای خود بالاتر هستید؟ آیا میتوانید یک اِستراتژی با گامهای واضح و روشن بنویسید؟ پاسخ دادن به این دسته از سؤالات واقعا سخت است. اما در این مطلب میخواهیم به تک تک این سؤالات به صورت واضح و روشن پاسخ بدهیم.
چگونه رتبههای بالایی کسب کنیم تا بهترین نتیجه را دریافت کنیم؟
تمام توصیههای SEO که به کاربران خود میدهیم به یک چیز خلاصه میشود: فقط یک وبسایت عالی بسازید. گوگل میخواهد بهترین نتیجه را برای یک جستجو خاص به کاربر بدهد. اگر استراتژی سئو شما بر روی بهترین نتیجه و طراحی بهترین وبسایت ممکن متمرکز است؛ احتمالا در مسیر درست و اصول سئو قرار دارید.
سئو تکنیکال باید بدون نقص باشد
در ابتدا میخواهیم در مورد سئو تکنیکال صحبت کنیم. سرعت سایت یکی از عواملی است که تعیین میکند شما رتبه خوبی در گوگل کسب میکنید یا خیر. در حالیکه در سالهای قبل سرعت سایت جزء مهمترین فاکتورها نبوده و اهمیت آن روزبهروز بیشتر میشود. یک وبسایت کُند باعث کاهش سرعت خزید رباتهای گوگل در صفحات سایت میشود. Google در ایندکس کردن صفحات سایت به شدت حساس است و به همین منظور دارای الگوریتمهای قوی و پیشرفتهای است. سریعتر کردن لود صفحات وبسایتتان یک راه نسبتا آسان برای افزایش شانس کسب رتبههای بالا در نتایج گوگل است. برای اینکه از این موضوع مطمئن شوید، میتوانید از گزارش سرعت در پنل کنسول جستجوی گوگل برای بررسی وبسایتتان کمک بگیرید.
کار با وردپرس
همانطور که اطلاع دارید، وردپرس یک پلتفرم سئوپسند است، یعنی بیشتر جنبههای فنی در این پلتفرم پوشش داده شده و هنوزم در حال بهروزرسانی است. نصب افزونه سئو خوب مثل افزونه Yoast SEO Pro یا Rank Math Pro میتواند در روند بهبود سئو سایت شما تاثیر مثبتی بگذارد. فقط باید روند کارکردن با این افزونهها را فرا بگیرید و به درستی تنظیمات آنها را تنظیم کنید.
کار با ووکامرس
اگر یک سایت فروشگاهی دارید و با افزونه ووکامرس طراحی کردهاید. این افزونه فروشگاه ساز به شما کمک میکند به راحتی فروشگاه خود را راه بیاندازید. فقط کافیست با استانداردهای فنی SEO محصولات آشنا باشید و بر روی بهینه سازی صفحات فروشگاه و محصولاتتان متمرکز شوید.
تمرکز بر روی ساختار وبسایت
ساختار سایت واضح شانس شما را برای رتبهبندی در گوگل افزایش میدهد. موتورهای جستجو مانند گوگل لینکها را دنبال میکنند. بنابراین، نحوه ساختار سایتتان و نحوه لینکدهی داخلی صفحات خود را به یکدیگر، از اهمیت حیاتی بالایی برخوردار است. صفحاتی که تعداد زیادی لینک دارند برای گوگل مهم به نظر میرسند؛ در حالی صفحاتی که لینکهای زیادی ندارند برای گوگل اهمیت کمتری خواهند داشت. ساختار وبسایت خود را به عنوان راهنمای گوگل در نظر بگیرید و بر روی آن تمرکز کنید.
محتوا همچنان پادشاه است
کپی رایتینگ سئو هم یک عنصر کلیدی و هم یک چالش بزرگ در هر اِستراتژی سئو است. زمانیکه موتورهای جستجو بر روی صفحات وب میخزند، محتوای وبسایت شما باید با الگوریتمهای همیشه در حال تغییر موتورهای جستجو تنظیم شود. علاوه بر آن شما باید کیفیت محتوا را هدف قرار دهید و بصورت واضح و شفاف بنویسید تا مخاطبانتان از وبسایت شما لذت ببرند و هم محتوایش را درک کنند.
نحوه رتبهبندی: 5 نکته کاربردی
در این قسمت میخواهیم در مورد راهنمای گام به گام رتبهبندی در گوگل و شما را با 5 نکته کاربردی که به بهبود رتبهدهی صفحات وبسایتتان کمک میکند، آشنا کنیم.
اهداف واقعبینانه تعیین کنید
گاهی اوقات کلمات کلیدی که میخواهید برای آنها رتبهبندی کنید که بیش از حد رقابتی هستند. اگر در حال حاضر تعدادی سایت قوی با محتوای باکیفیت وجود داشته باشد که کلمه کلیدی مشابه شما را هدف قرار داده است، رقابت با آنها کار سختی خواهد بود. اگر اینطور است، میتوانید به جای آن از کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را هدف قرار دهید.
محتوای یتیم را حل کنید
محتوای یتیم دارای لینکهای داخلی کمی از صفحات دیگر یا پستهایی است که به آن لینک میدهند، گوگل این نوع محتوا را کم ارزش تلقی میکند. بنابراین، اگر مقالهای برای شما مهم است، باید آن را هم برای گوگل و هم برای بازدیدکنندگانتان روشن کنید. ( پیوند به آن مقاله خاص از محتوای مرتبط دیگر). پیوند دادن به آن از طریق مقالاتی که ترافیک زیادی در موتورهای جستجو ایجاد میکنند به گوگل و مخاطبان شما کمک میکند تا به پست وبلاگ شما برسند. اگر سایت شما بر روی وردپرس است، میتوانید مقالات یتیم خود را با Yoast SEO شناسایی و بازسازی کنید.
با آدمخواری کلمات کلیدی مقابله کنید
اگر 2 (یا بیشتر) پست را برای کلمات کلیدی متمرکز که خیلی شبیه به هم هستند بهینه سازی کنید، آدمخواری کلمات کلیدی ممکن است، رخ دهد. برای گوگل، تشخیص اینکه کدام یک از این مقالات مهمتر است؛ همیشه برایش دشوار بود. در نتیجه ممکن است با هر 2 مقاله در رتبه پایین قرار بگیرید. ساختار پیوند داخلی شما میتواند بخشی از مشکلات آدمخواری کلمه کلیدی شما را حل کند. به این فکر کنید که کدام مقاله برای شما مهمتر است و از مقالات کم اهمیت با کلمات کلیدی دم بلند به آن پیوند دهید. این روش به گوگل این امکان را میدهد که متوجه شود کدام را از دیگری در اولویت قرار دهد.
در بسیاری از موارد، بهترین راه برای حل مشکلات آدم خواری کلمات کلیدی، ممیزی و ادغام محتوای شماست. مقالاتی را بیابید که روی عبارتهای جستجوی مشابه تمرکز دارند. اگر 2 مقاله هر 2 مخاطب یکسانی را جذب کنند و اساسا داستان یکسانی را روایت میکنند که شما باید آنها را با هم ترکیب کنید. این گونه رتبهبندی به ساختار سایت شما بهبود میبخشد و مشکل آدمخواری کلمات کلیدی شما را حل میکند. از این گذشته، گوگل به دنبال محتوای طولانی و بدون کپی است.
سرعت سایت خود را افزایش دهید
سرعت یک جنبه حیاتی در سئو است. گوگل و کاربران وبسایتهای سریع را دوست دارد، شما میتوانید با استفاده از یک هاست خوب و با نصب افزونهی کش سرعت لود صفحات سایت خود را بالا ببرید.
خطاهای کنسول جستجوی گوگل را برطرف کنید
افزونههای سئو سایت همانطور که در مطالب فوق اشاره کردیم، با کنسول جستجوی گوگل ادغام میشود. اگر میخواهید سئو سایتتان را بهبود دهید، با برطرف کردن خطاهایی که کنسول جستجوی گوگل در وبسایت شما پیدا کرده است، شروع کنید. رفع این خطاها به رتبهدهی سایت شما در گوگل کمک شایانی میکند.
بهینه سازی هدفمند بهترین راه برای رتبهبندی است
سئو یک اِستراتژی بلندمدت است و تنها در صورتی کار میکند که این اِستراتژی بر روی یک وبسایت بصورت حرفهای پیادهسازی شود. همانطور که گوگل به تلاش خود برای کمک به کاربران بهترین شکل ممکن ادامه میدهد. باید یک مدیر سایت یا سئوکار بر روی همه چیز تمرکز کند؛ مثلا: UX عالی، SEO فنی بیعیب، درج محتوای عالی، ساختار سایت خوب. پس بیایید یکبار دیگر سئو را تعریف کنیم. SEO مخفف Search Engine Optimization است. (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر)
با انجام دادن این مطالب ارزشمندی که گفتید حتی رتبه بالا دریافت میکنیم
الان باید بیشتر با هوش مصنوعی کار محتوا رو جلو برد. پیشنهاد میکنم دوره هوش مصنوعی رو ببینید.
برای رتبه گرفتن تو گوگل باید استراتژی محتوا رو پیاده کرد. همین):
سلام استاد من سایتم فروشگاهی هست تو زمینه لوازم آرایشی و عطر و ادکلن. میخواستم بپرسم چه کار کنم زودتر بالا بیاد؟؟ ۸ ماه هست که دارم روش کار میکنم.
وقت شما بخیر جناب پیرهادی
ببینید برای سئو سایت فروشگاهی نیاز به بررسی دقیقتری هست. اما این چندتا نکته را در نظر بگیرید.
حتماً از تصاویر با کیفیت و با حجم پایین استفاده کنید، چون در بازاریابی آنلاین تصاویر هستند که محصول را میفروشند. مورد بعدی هم اینکه محتوا یونیک و خلاقانه برای هر محصول به صورت مجزا تولید کنید و حواستان به سرعت سایت در همه حالتها همچون موبایل، iPad و دستکاپ باشه.
درود بر شما
پیشنهاد میکنم که محتوای محصولاتتون رو تند تند به روز کنید تا گوگل آن را محصول رو یک محصول جدید ببینه و به مخاطبان نمایش بدهد.
اگر برای تولید محتوا وقت گذاشته بشه و خوب نوشته بشه، بدون شک نتیجههای خوبی رو کسب میکنید.