این روزها طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از شیوههای کسب درآمد است. اما پس از آنکه فروشگاه خود را ساختید نباید آن را به حال خود رها کنید. شما باید برای افزایش فروش اینترنتی خود تلاش کنید. اما چگونه؟ راههای افزایش فروش اینترنتی کدام است؟ در این مطلب نکات مهمی را در زمینه روشهای افزایش فروش اینترنتی و افزایش فروش سایت به شما خواهیم گفت.
تکنیک افزایش فروش در سایت با تغییر دکمه خرید
شاید باور نکنید؛ ولی رنگ دکمه و متن دکمه در وبسایتتان برای خرید یا عضویت قرار میدهید، میتواند باعث 2 برابر فروشتان شود. ما بر روی پروژهها و وبسایتهای مختلف A/B تستهای زیادی را برای اینکه بهترین نتیجه را از دکمههای خرید بگیرید انجام دادیم و حالا در این مطلب میخواهیم چند نکته کلیدی که به درد شما که صاحب سایت فروشگاهی هستید، را بگوییم.
رنگ دکمه را حرفهای انتخاب کنید
دکمه خرید یا هر دکمه Call to Action چطوری باید باشد؟ اولین موردی که در دکمه Call to Action باید به آن توجه بکنید، رنگ دکمه است. شما باید برای دکمههایتان رنگی را انتخاب کنید که کاملاً از بکگراند سایت متمایز و قابل تشخیص باشد. خب؛ اولی باید ببینیم رنگ وبسایتمان چه رنگی هست. در اینجا یک تکنیک به شما میگوییم، که توسط این تکنیک میتوانید رنگ متمایز وبسایتتان را تشخیص دهید. فقط کافیست در گوگل سرچ کنید “ Color wheel ”. تصاویر زیادی شبیه تصویر پایین میبینید.
در Color wheel رنگ وبسایتتان را پیدا کنید و دقیقاً به رنگی که در طرف مقابل آن قرار گرفته دقت نمایید. یعنی اگر رنگ وبسایتتان سبز باشد، رنگ مقابلش قرمز است. این یعنی اینکه رنگ سازمانی وبسایتتان سبز است؛ رنگ دکمههای Call to Action تان باید به رنگ قرمز باشد. پس یادتان باشد در طراحی سایت و چیدمان سایتتان حتماً باید سایتتان یک رنگ مشخصی و یک رنگ قالب داشته باشد و اگر وبسایت شما دارای رنگهای مختلف است؛ یعنی در UX سایت دقت کافی نشده است.
نکته دوم در مورد رنگ به کار رفته شده دکمه است
نکته بعدی در مورد رنگ دکمه این است که رنگهای خیلی براق را برای دکمههایتان انتخاب نکنید. بعنوان مثال به تصویر زیر توجه کنید.. رنگ دکمه سمت چپ از رنگ دکمه سمت راست بهتر است. چون دکمه سمت چپ براقیت زیادی دارد و برای استفاده در سایت مناسب نیست.
یک نکته خیلی مهم، وقتی که متوجه شدید دکمههای Call to Action چه رنگی باید در وبسایتتان داشته باشد، دیگر از این رنگ در هیچ کجای وبسایتتان نباید استفاده کنید. و از این رنگ فقط در دکمههای خرید و Call to Action و CTR ها باید استفاده کنید.
بر روی دکمه چه متنی بنویسیم
حالا که متوجه شدیم که رنگ چی هست؛ حالا باید بیاییم ببینیم بر روی دکمهها چه متنی را باید بنویسیم تا نرخ تبدیل بیشتری داشته باشیم. این سه نکته را در نظر بگیرید.
- متن روی دکمهتان باید خیلی کوتاه باشد و از یک متن طولانی استفاده نکنید. (در حد دو و سه کلمه)
- متن دکمههایتان را حساس به زمان کنید، مثلاً میشود از کلمه “فوری” یا “سریع” استفاده کرد. مانند “خرید فوری” یا “دانلود سریع” یا “مشاهده قیمت امروز”
- نکته سوم هم این است که کلمه “رایگان” را فراموش نکنید، این کلمه جزء کلمات جادویی است. مانند “دانلود رایگان”
حالا به وبسایتتان مراجعه نمایید و توسط این نکاتی که گفتیم دکمههای Call to Action تان را تغییر یا ویرایش کنید.
چند نکته دیگر برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی
ارائه کوپن و تخفیف
کوپن همیشه از اجزای اصلی تبلیغات خرده فروشیهای آنلاین بوده است. بنابراین نیازی نیست که درمورد قدرت آن چیزی بگوییم. شما همیشه دیدهاید که از بزرگترین فروشگاههای اینترنتی ایران تا نوپاترین آنها هموراه در حال ارائه کدهای تخفیفی به مناسبتها و روشها و بهانههای گوناگون هستند. اما باید بدانید که از کوپنهای تخفیف میتوان استفاده بهتری نیز کرد که نقشی فراتر از صرفاً افزایش انگیزه خرید ایفاء میکند.
کوپن بهعنوان طعمهای برای به قلاب انداختن مشترکین جدید ایمیل نیز میتواند عمل کنند و سپس با ایمیل مارکتینگ آنها را به مشتری وفادار خود تبدیل کنیم.
برگزاری مسابقه
برگزاری مسابقههای اینستاگرام و تلگرام (یا مسابقاتی که در هر شبکه اجتماعی یا کانال دیگری برگزار میکنید) یکی از بهترین روشهایی است که برندهای تجارت الکترونیک یا فروشگاههای آنلاین با استفاده از آن میتوانند کاربران بیشتری را از برند خود آگاه کنند، جامعهای تشکیل بدهند؛ ترافیک و میزان بازدیدکنندگان وبسایت خود را بالا ببرند و فروش خود را به صورت متداول افزایش دهند.
دیزاین وبسایت (UX & UI)
طراحی سایت فروشگاه اینترنتی باید به نحوی باشد که حس اعتماد و امنیت در خرید را به کاربر القاء نماید و او را به یک مشتری دائمی تبدیل کند. طراحی وبسایت باید بر اساس عناصر بصری مناسب، اصول روانشناسی خرید، اِستراتژی فروش مناسب انجام شود. چنین طراحی سایت حرفهای میتواند تأثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه آنلاین شما داشته باشد.
صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیفها، جشنوارههای فروش و… باید در چهار چوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران با منوی جذابی از محصولات مواجه میشوند و آنان که پیشنهادات را مناسب خود میدانند، خرید لذت بخشی را تجربه کنند.
فروش کالا با تخفیفهای شگفت انگیز
برای افزایش فروش آنلاین خود لازم است از تکنیکهای جدید بازاریابی برای فروش کالاها استفاده نمایید. از نمونههای موفق این تکنیک میتوان وبسایت دیجی کالا را نام برد. این سایت با قراردادن کالاهای پرفروش در صفحه اول و با ارائه تخفیف مدتدار روی آن، فروش آن کالاها را چند برابر کرده است. همه ما انسانها نگران از دست دادن فرصتهای خوب هستیم؛ زمانیکه کالایی با قیمت تخفیف خورده و در مدت زمان کوتاهی عرضه میشوند، علاقهمندان آن کالا را وسوسه میکنند تا فرصت باقی هست، آن کالا را خریداری نمایند.
سخن پایانی
امیدواریم با استفاده از راههای افزایش فروش اینترنتی مطرح شده در این مطلب؛ بتوانید فروش آنلاین سایت فروشگاهی خود را افزایش دهید و نتایج شگفتانگیزی برای شما داشته باشد. اگر روشی را امتحان کردهاید که برای شما نتیجهبخش بوده است، خوشحال میشویم در بخش دیدگاهها با ما و کاربران استارتاپ ردپانت در میان بگذارید.
کاربردیترین افزونهها و قالبهای فروشگاهی وردپرس
1️⃣ افزونه صورتحساب چندمرحلهای | ARG Multistep Checkout
3️⃣ افزونه قیمتگذاری و تخفیف پویا با هوش مصنوعی
4️⃣ قالب فروشگاهی وودمارت وردپرس
5️⃣ قالب فروشگاهی سیگما پلاس وردپرس
6️⃣ قالب فروشگاهی ایران کالا وردپرس
7️⃣ قالب فروشگاهی نیو کالا وردپرس
8️⃣ افزونه لایسنس گذاری بر روی محصولات
من قبل کرونا واسه خیلی وقت پیش یک سایت فروشگاهی دزدگیر و سنسورهای برق خودرو داشتم. فروش خوبی بود ولی تو سئو زیاد قوی عمل نکردم، چون خودم رو با علم روز به روز نکردم. و در آخر باید سایتم نابود شد و درآمدم رو خیلی مفت از دست دادم.
خیلی ممنون جناب اعتمادی تجربه خود را با ما به اِشتراک گذاشتید. سئو علمی هست که باید همیشه در حال یادگیری و به روزکردن خودمان باشیم.
وقتتون بخیر
من دو سال پیش یک سایت فروشگاهی تو زمینه عطر و ادکلن داشتم و فروش کمی در طول سال داشتم. نمیدونستم مشکل از کجاست که بعد به یک سئوکار سایت رو برای آنالیز نسون دادم، دید که سایتم تو نسخه موبایل فونتش و دکمههای خریدش خیلی افتضاح هستند. با اینکه من فکر میکردم؛ مشکل از محتواست.
وقت بخیر
من قصد راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی رو دارم. شما میتونید کمکم کنید، با وردپرس آشنا هستم ولی با ووکامرس نه زیاد..
وقت شما بخیر
خانم حیدرپور به صفحه آموزش طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس مراجعه کنید.