نکات سئو صفحه اصلی سایت

نکاتی که باید در مورد سئو صفحه اصلی سایت بدانید!

صفحه اصلی وبسایت شما اهداف زیادی را دنبال می‌کند. اولین و مهم‌ترین صفحه‌ای است که از کاربران استقبال می‌کنید. صفحه اصلی مکانی است که می‌توانید مهم‌ترین موارد و اهداف خود را با برجسته کردن به کاربران نمایش بدهید. به همین دلیل خیلی مهم است که زمان کافی را صرف بهینه سازی صفحه اصلی سایت خود کنید. تا کاملا مطمئن شوید زمانیکه مردم مهمترین کلمات کلیدی محصول یا خدمات شما را جستجو می‌کنند، اگر سایت بهینه‌ای را در گوگل پیاده کرده باشید این صفحه اصلی سایت‌تان است که باید خودش را به کاربران نمایش دهد. تا انتهای مقاله با من همراه باشید تا شما را با نکاتی که باید در مورد سئو صفحه اصلی سایت بدانید آشنا کنیم.

منظور ما از سئو صفحه اصلی چیست؟

فرآیند بهینه سازی صفحه اصلی شما برای گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را می‌توان SEO صفحه اصلی نامید. SEO برای بهینه سازی صفحات وبسایت شما به کار می‌رود. زمانیکه افراد کلمات کلیدی را در گوگل تایپ می‌کنند وارد سایت‌های بهینه شده می‌شوند.

قابل ذکر است که بدانید، صفحه اصلی شما فقط یک صفحه فرود برای کلمات کلیدی اصلی شما نیست. خیلی بیشتر است. صفحه اصلی سایت باید مکانی باشد تا مردم با برند شما آشنا شوند و در آن ایده‌ای از آنچه می‌توانند در وبسایت شما پیدا کنند به دست آورند. صفحه اصلی سایت، صفحه‌ای نیست که بخواهید آن را با محتوا پر کنید تا رتبه خود را در برخی کلمات کلیدی افزایش دهید. شما باید به طور استراتژیک در مورد محتوای صفحه اصلی خود فکر کنید و فقط آن را به عنوان یک صفحه فرود برای کلمات کلیدی خاص در نظر نگیرید.

نکات سئو تصاویر با معرفی ابزار

صفحه اصلی وبسایت‌تان بیش از یک هدف دارد

یک رویکرد خوب برای سئو صفحه اصلی شما این است که بر روی بازدیدکنندگان سایت خود تمرکز کنید و برای آنها روشن کنید که وبسایت شما در مورد چیست. این موضوع نه تنها به کاربران کمک می‌کند تا کسب‌و‌کار شما را درک کنند، بلکه به گوگل نیز می‌گوید که هدف اصلی وبسایت شما چیست. که به سئوی این صفحه و به طور کلی وبسایت شما کمک می‌کند.

هدف صفحه اصلی شما نباید کسب رتبه بالا برای 5 کلیدواژه مهم شما باشد، بلکه باید صفحات اختصاصی برای آن‌ها ایجاد کنید و صفحه اصلی سایت‌تان را بر روی آنچه کاربر انتظار دارد در آنجا پیدا کند، متمرکز کنید. علاوه بر این، باید بعنوان یک نقطه شروع برای پیمایش آسان بقیه صفحات در وبسایت شما عمل کند. زمانیکه نوبت به سئو صفحه اصلی می‌رسد، باید مطمئن شوید که صفحه سایت شما از نظر سئو درست و دقیق تنظیم شده است و موضوع کلی وبسایت‌تان برای کاربران واضح است.

اگرکلمه کلیدی مناسبی وجود دارد که می‌خواهید صفحه اصلی شما برای آن رتبه‌بندی شود، نام تجاری شما است. وقتی مردم کسب و کار شما را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، منطقی است که کاربران را به صفحه خوش آمدگویی یا همان صفحه اصلی هدایت کنید. با این کار کاربران را با کسب ‌و کار خود آشنا کرده‌ایم و همینطور نام برند خود را روز به روز قوی‌تر می‌کنید.

اگر نام برندمان رقابت زیادی داشته باشد، چه کنیم؟

اگر وبسایت شما درست راه‌اندازی شده باشد و تعداد لینک‌های خوبی از وبسایت‌های معتبر گرفته باشید، احتمالا صفحه اصلی شما برای نام تجاری یا برند شما رتبه بندی می‌شود. با این حال، یک استثناء ناگوار برای آن قاعده وجود دارد. این روزها بسیاری از وبسایت‌ها نام‌های مبتنی بر کلمات کلیدی مانند “کوکی‌های شب عید”، “هفت سین” یا “لباس عید نوروز” دارند. اگر نام برند شما برگرفته از کلمه کلیدی باشد که افراد می‌توانند در گوگل استفاده کنند، تا حدودی متفاوت می‌شود. وب‌سایت‌های زیاد هستند که این کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند، در چنین شرایطی برای نام سایت خود با رقابت روبرو می‌شوید.

جایگاه برندسازی در بازاریابی

پیشنهاد می‌کنیم صفحه اصلی وبسایت‌تان را بر روی کاربر نهایی متمرکز کنید و بهترین تجربه ممکن را به آنها ارائه دهید. آن‌ها را با نام تجاری خود در صفحه اصلی‌تان معرفی کنید و داستان کارهایی که کسب و کار شما می‌تواند برای آن‌ها انجام دهد را بگویید. این امکان را برای آن‌ها فراهم کنید که ترغیب شوند به صفحات دیگر سایتتان هم یک سری بزنند و هدف از این گشت‌و‌گذار در وبسایت‌تان برای کاربر مشخص کنید. تجربه کاربری عالی به گوگل می‌گوید که مردم از مرور وبسایت شما لذت می‌برند و اغلب با درک موضوع وبسایت شما و ساختار واضح سایت، لینک‌های داخلی و محتوای متمرکز همراه با گوگل است. که در نهایت برای رتبه بندی سایت شما مفید خواهد بود.

چگونه صفحه اصلی سایت را برای سئو بهینه کنیم

همانطور که گفتیم، سئو و بهینه سازی صفحه اصلی برای چند کلمه کلیدی مهم نیست. شما می‌توانید تصمیم بگیرید که نام تجاری خود را به عنوان کلیدواژه اصلی تنظیم کنید، اما توصیه نمی‌کنیم تمام تلاش خود را برای دریافت گلوله سبز افزونه یوآست سئو در صفحه اصلی وبسایت‌تان صرف بکنید. سئو صفحه اصلی باید بر روی 2 چیز متمرکز شود تا به گوگل بگویید که وبسایت شما در مورد چیست و بهینه سازی فنی‌تر SEO. به عناصر فنی مانند تنظیم توضیحات متا، استفاده صحیح از سر فصل‌ها و همچنین سرعت و تجربه کاربری متمرکز شوید. در اینجا، ما مهمترین عناصر سئو صفحه اصلی را که می‌توانید بر روی آن کار کنید؛ فهرست کرده‌ایم:

  • عنوان صفحه اصلی خود را بر روی نام تجاری یا محصول اصلی خود متمرکز کنید.
  • از سرفصل‌های دیگر در صفحه اصلی به ترتیب استفاده کنید.
  • یک لوگوی شکیل که مناسب کسب‌و‌کارتان باشد، در گوشه قسمت راست بالا برای نام تجاری اضافه کنید.
  • یک توضیحات متا اضافه کنید که بازدیدکننده را به وبسایت شما دعوت کند. (می‌توانید از ایموجی‌های هم استفاده کنید.)
  • صفحه اصلی قسمت‌های منو و فوتر خود را با میلیون‌ها لینک شلوغ نکنید. آن را روی مهمترین صفحات خود متمرکز کنید.
  • استفاده از تصاویر را با متن و چند خلاصه متن از کلیدواژه اصلی فراموش نشود.
  • حتما متن جایگزین مناسب را به تصاویر صفحه اصلی خود اضافه کنید.
  • اگر برای کسب و کارتان نیاز می‌دانید، جزئیات تماس، لینک‌های شبکه‌های اجتماعی و یا اشتراک خبرنامه خود را اضافه کنید.
  • در صورت امکان یک نوار جستجو اضافه کنید تا به افراد کمک کنید که بقیه صفحات را پیمایش کنند.
  • روی سرعت سایت کلی وبسایت و صفحه اصلی خود کار کنید.
  • همیشه بر روی تجربه کاربری تمرکز کنید، به خصوص اکنون که یک عامل رتبه بندی محسوب می‌شود.
  • از نسخه موبایل غافل نشوید، زیرا افراد بیشتری از سایت شما توسط دستگاه‌های تلفن همراه بازدید می‌کنند.
  • E-A-T (تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن) خود را به نمایش بگذارید. مثال: درج نماد اینماد

این موارد چک لیستی است که می‌تواند به شما در تجزیه، تحلیل و بهینه سازی صفحه اصلی خود کمک کند، اما البته بسیاری از موارد ذکر شده را می‌توان در صفحات دیگر وبسایتتان اعمال کرده این را به خاطر داشته باشید، که کارهای بزرگ در یک روز را انجام نمی‌شوند بلکه با قدم‌های کوچک شکل می‌گیرند.

و حرف آخر…

فقط با یاد داشته باشد که صفحه اصلی شما بسیار بیشتر از یک نقطه ورودی برای مهمترین کلمات کلیدی شما است. زمانیکه صفحه اصلی سایت شما بهینه می‌شود، بین شما و مشتری بالقوه شما اعتماد شکل می‌گیرد. صفحه اصلی وبسایت‌تان به کاربران کمک می‌کند تا درک درستی از وبسایت شما داشته باشند و همینطور هم در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی را دریافت می‌کند.

حال شما بگویید: چقدر به صفحه اصلی وبسایت‌تان توجه می‌کنید؟ چه اِلمان دیگری را برای افزودن به صفحه اصلی سایت پیشنهاد می‌دهید؟ نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در قسمت “ارسال دیدگاه” با ما به اِشتراک بگذارید.

64 / 100

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 دیدگاه دربارهٔ «نکاتی که باید در مورد سئو صفحه اصلی سایت بدانید!»

  1. مجتبی میرزایی

    صفحه اصلی سایت خیلی مهمه. یکی از ترفندهایی که من صفحه اصلی سایت رو طراحی میکنم، میام و نگاهی به صفحه اصلی سایت‌های قوی تو حرفه و حوزه‌های مختلف میاندازم و اون‌ها را آنالیز می‌کنم.

    1. وقت شما بخیر جناب جم
      ببینید یک محتوا از هر نوعی (متنی، ویدیویی، پادکستی) باید یک عنوان جذاب داشته باشه تا مخاطب رو ترغیب به کلیک و نمایش آن موضوع بکند.

    1. سلام
      برای جواب این سؤالتون پیشنهاد می‌کنم اصلی‌ترین نمونه کارهای مجموعه یا شرکتتان را در صفحه اصلی سایت قرار بدهید و در قسمت پایانش لینک یا دکمه مشخصی برای صفحه تمامی نمونه کارها قرار بدهید.

    2. من پیشنهاد می‌کنم، سایتی که شرکتی و خدماتی هست رو حتماً نمونه کار تو صفحه اصلی اش قرار بدهیم. چون این دسته از سایت‌ها باید با نمونه کارها خودشون اعتماد مشتری‌ها رو بدست بیارن.

  2. چون همه چیز رو به صورت واضح باید تو صفحه اصلی به کاربران نمایش بدیم، به همین خاطر صفحه اصلی سایت مهم هست و باید خیلی حرفه‌ای پیاده‌سازی بشه.

پیمایش به بالا