بسیاری از کاربران از ما میخواهند توضیح دهیم که چه چیزی باعث ایجاد یک وبسایت خوب میشود؟ یک وبسایت حرفهای از چه اِلمانهایی برخوردار است؟ برای پاسخ دادن به این دسته از سوالات باید گفت: بستگی به عملکرد شما دارد، چه نوع سایتی دارید و میخواهید به چه چیزی برسید؟ و مخاطب هدفتان چه کسی است؟ با این حال چند روش برتر وجود دارد که به شما کمک میکند تا کار خود را شروع کنید و در آخر به نتایج خوبی دست یابید. در این مطلب قصد داریم شما را با 7 اِلمان برای داشتن یک وبسایت خوب و حرفهای آشنا کنیم.
7 المان برای داشتن یک وبسایت خوب و حرفهای
بسیاری از المانهایی را که ما برای یک وبسایت خوب مهم میدانیم، به سختی قابل محاسبه هستند. بعنوان مثال: در مورد فاکتورهای تولید محتوای با کیفیت در سئو سایت صحبتهای زیادی هم از طرف گوگل و هم از متخصصان این حوزه شده است. هر زمانی که الگوریتمهای گوگل بهروزرسانی میشوند، بیشتر بر روی کیفیت متمرکز میگردند. در ادامه با ما همراه باشید تا این مباحث بهتر برایتان قابل درک باشد.
آیا وبسایتتان هدف کاربر را برآورده میکند و هدف مشخصی دارد؟
آیا مخاطبان خود را میشناسید؟ آیا کسبوکار و رُقبای خود را میشناسید و در اینجا شما به مخاطبان خود چه کمکی میتوانید کنید. به دنبال چه کسی هستید؟ شما باید مخاطب هدف را شناسایی کنید و طبق پلنهایی که از قبل ایجاد کردهاید، کار را به صورت اصولی به جلو هدایت نمایید.
اولین اقدام شناخت مخاطبان است است. اگر میخواهید موفق شوید، باید مخاطبان خود را بشناسید. شما باید همه چیز را در مورد آنها کشف کنید. احتمالا میتوانید بفهمید که آنها چه میخواهند. اما آیا این همان چیزی است که واقعا به آن نیاز دارند!! آیا محصول و خدمات شما صرفا یک راهحل ممکن برای یک مشکل ارائه میدهد یا در کل زندگی مشتری شما را متحول میکند!!
یک بازاریاب حرفهای همیشه خود را جای مخاطب قرار میدهد، تا بهترین نتایج را دریافت کند. شما باید بدانید نیاز و انتظارات مشتری در آن واحد چیست. شما باید روند فعالیت کاربر از نقطه A تا نقطه Z را ترسیم کنید و محتوای خود را در نقاط هدف کاربر نزدیک قرار دهید. همچنین مراقبت از نحوه فرمولبندی پاسخهای خود باشید. اغلب اوقات سبک مکالمه همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.
وبسایتتان را سئو و بهینه کنید
یک وبسایت خوب باید شرایط خزیدن را برای رباتهای موتور جستجوگر را راحت کند. خیلی از وبسایتها هستند که تعداد زیادی خطا دارند. یک وبسایت خوب باید کمترین خطا را داشته باشد، مطمئن باشید که تا تمام صفحات وبسایتتان در سریعترین زمان ممکن بارگذاری شوند. برای اینکار توصیه میکنیم وبسایت خود را بصورت بهینه سئو کنید، اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید، میتوانید با مشاورین متخصص ردپانت تماس بگیرید، تا این کار را به صورت اصولی و حرفهای برایتان انجام دهند.
وبسایتتان باید قابل اعتماد، امن و مطمئن باشد
هم موتورهای جستجوگر و هم کاربران به دنبال سیگنالهاییاند که نشان دهنده اعتماد وبسایت درونشان هستند. شما باید از این نظر وبسایت خود را تقویت کرده تا بتوانید به نتایج خوبی برسانید. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر به دنبال این هستند که بهترین نتایج را به جستجوگران نمایش دهند. در اینجا وبسایتهایی را در رتبههای سایت خود بالا میبرند که چه از نظر فنی و چه از نظر محتوایی قابل اعتماد باشند. یکی از راههایی که میتوانید امنیت سایت خود را بالا ببرید، استفاده از SSL (پروتکل امنیتی گوگل) در http وبسایتتان میباشد.
وبسایتتان باید دارای طراحی عالی و UX فوقالعادهای باشد
اگر وبسایتتان در شرایط خوب در تجربه کاربری نیست، مطمئن باشید که در نتایج گوگل هیچ جایگاهی ندارید. طراحی وبسایت شما باید به تحقق اهدافی که تعیین کردهاید، کمک کند. پیام شما باید بلند و واضح باشد. طراحی باید به صورت دقیق و اصولی باشد و این مورد را هم در نظر بگیرید که سایت شما باید برای همه واضح و قابل درک باشد. در دسترس بودن سریع سایت چیزی است که شما باید بر روی آن تمرکز کنید و همینطور شما باید تجربه کاربری را در نظر بگیرید. کاربر باید وبسایت را در تمامی دستگاهها همچون لپتاپ، iPad، موبایل و کامپیوتر با بالاترین سرعت و بدون بهم ریختگی عناصر دیده شود. استفاده از تصاویر باکیفیت، رنگ سازمانی، تولید ویدیو و محتوا یونیک کمک بسزایی در Design وبسایت شما میکند.
آیا وبسایتتان دارای محتوای بسیار جذاب و کاربرمحور است؟
کاربرمحور باشید، نه شرکت و سازمانیمحور. محتوای خوب به کاربرانتان کمک میکند تا به اهداف خود برسند و شما میخواهید این محتوا را در لحظه مناسب ارائه دهید و در عین حال اهداف تجاری را کاملا در موقیعتهای حساس نگه دارید. برای انجام این کار، همانطور که قبلا گفتیم، باید کاربر خود را از درون بشناسید. آنها و رفتارشان را کامل درک کنید و محتوای خود را بر روی آنها متمرکز کنید. محتوایی که ارائه میدهید باید با استفاده از زبانی که کاربران شما به خوبی میدانند، واضح و قابل درک باشد. سعی کنید چیزی منحصربهفرد را منتشر کنید تا بتوانید مخاطب هدف را جذب نمایید. برای اینکار تحقیق را به صورت اصولی و هدفمند انجام دهید و گزارش اصلی را ارائه دهید.
آیا وبسایتتان با موبایل سازگاری دارد؟
همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، وبسایتتان باید با موبایل سازگار باشد. از چند سال گذشته تا امروز ترافیک موبایل همچنان در حال رشد و افزایش بوده است. اگر سایت شما در حال حاضر سازگار با موبایل نیست، یا برای موبایل ساخته نشده است، پیشنهاد میکنیم به فکر راهاندازی وبسایت جدید برای خودتان باشید.
وجود هر گونه بهمریختگی در درون سایت، چه در موبایل و چه در دیگر دستگاهها برای سئو سایتتان نتایج خوبی را باز نمیگرداند. اکثرا افراد وبسایت را اول برای دستکاپ طراحی میکنند و بعد برای موبایل، که اینکار خلاف نظر ما و خیلی از متخصصان سئو است، باید بصورت معکوس باشد، ابتدا سایت برای موبایل طراحی شود و بعد برای دستگاههای دیگر.
وبسایتتان میتواند مستقیما با موتور جستجو صحبت کند؟
الگوریتم موتورهای جستجو به این صورت کار میکنند، که محتوای صفحات را بخوانند تا مشخص کنند آن صفحه در مورد چیست؟ آنها به محتوا نیاز دارند تا بتوانند پرسوجوی جستجو را با صفحات نمایه شدهای که بهترین پاسخ را به این پرسوجو میدهند، مطابقت دهند. به نظر میرسد که درک واقعی اینکه چیزی در یک صفحه چیست یا به چه معناست، سختتر از آن چیزی است که به نظر میرسد. به خصوص برای ماشینها. موتورهای جستجو برای کشف معنای واقعی عناصر در یک صفحه به راهنمایی کمی نیاز دارند.
در حال حاضر رباتهای گوگل کامل درک محتوا با زبانهای انسانی رسیدهاند، این یک وبسایت فروشگاهی، وبلاگی یا صنعتی است. از آنجایی که گوگل در مورد محتوا بسیار مطمئن است، علامتگذاری این عناصر میتواند منجر به نتایج غنی در صفحات نتایج جستجو شود.
سخن پایانی: چه اِلمانی یک وبسایت را به خوبی میسازد؟
اِلمانهای زیادی برای ساختن یک وبسایت خوب وجود دارد. این صرفا فقط خرید یک دامنه، دریافت میزبانی تصادفی، نصب وردپرس و انتخاب موضوع برای راهاندازی نیست، که به نظر جالب باشد. شما باید این اِلمانهایی که در این مطلب به شما گفتیم را در نظر بگیرید و آنها را به کار ببرید. مهمترین عامل موفقیت هر کسبوکاری به ویژه کسبوکارهای آنلاین به کار بردن اِستراتژی دقیق میباشد. این اِلمانها برخی از مهمترین عناصری هستند که باید در هنگام توسعه یا بهبود سایت خود روی آنها تمرکز کنید.
حال شما بگویید: به نظر شما چه اِلمان دیگری برای رتبه گرفتن سایت در گوگل باید در نظر گرفت؟ بزرگترین مشکل که در تداخل وبسایتها ایجاد میشود، چیست؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت “ارسال دیدگاه” با ما به اِشتراک بگذارید.
کارتون درسته
این ۷المان خیلی واسه سایت مهمن
سلام
من طراحی سایت هستم و نمونه کارهای خوبی هم دارم. خیلی تو فتوشاپ ضعیفم شما دوره فتوشاپ رو ندارید، کار طراح سایتهایی همچون من رو راه بیاندازه؟
سلام
آقای قدیری یک دوره خوب فتوشاپ داریم که مخصوص شماست. لینک دوره: https://radepanet.ir/product/ps/
عالی بود. متشکرم. من خودم حدود 6 سال است که در زمینه طراحی سایت با وردپرس در شهر بیرجند فعالیت میکنم باید بگم که طراحی شکیل یک وبسایت بسیار حائز اهمیت است. اینکه از چه قالبی، از چه رنگی، از چه تصاویری و از چه فونتی که نزدیک به آن کسبوکار باشه، استفاده کنیم. خیلی مهم است..
دقیقاً همینه آقای احمدوند
درود بر شما عالی بود. یک محتوای آموزشی و تخصصی از یک سایت حرفهای. فقط یک سوال به نظر شما اگر اپلیکیشن هم در کنار سایت داشته باشیم، تاًثیری دارد؟
وقتتون بخیر – خیلی ممنونیم
اپلیکیشن در کنار سایت خیلی خوب است که باشد، فقط در ابتدا سایت را تکمیل کنید و به مرحلهای برسانید و بعد به سراغ اپلیکیشن بروید.