ایمیل مارکتینگ

اصول و ترفندهای بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیلی یک ترفند عالی برای اتصال مخاطبان به وب‌سایت شما است. با طراحی و پیاده‌سازی یک خبرنامه ایمیلی و ارسال آن برای مخاطبان یک پُل ارتباطی هدفمند می‌سازید. در این مطلب، اصول و ترفندهای بازاریابی ایمیلی را توضیح خواهیم داد و بررسی می‌کنیم که چرا ایمیل مارکتینگ عنصر مهمی از رشد و استراتژی بازاریابی شماست؟ علاوه بر این در مورد نکات و نحوه تنظیم یک خبرنامه عالی صحبت می‌کنیم. (تا انتهای مقاله همراه ما باشید.)

مزایای استفاده از بازاریابی ایمیلی

افرادی که در خبرنامه وب‌سایت‌تان عضو می‌شوند، انتظار دریافت اطلاعات مفید سایت شما را دارند. به همین خاطر این بخش دسته از مخاطبان شما بسیار متعهد هستند. اگر هوشمندانه عمل کنید، این نوع بازاریابی ایمیلی نتیجه خواهد داد. افرادی که خبرنامه‌هایتان را برایشان ارسال می‌کنید در واقع می‌خواهند مطالب سایت شما را بخوانند! از آنجایی که هزینه‌های بازاریابی ایمیلی بسیار پایین است، بازاریابی ایمیلی بازده سرمایه‌گذاری نسبتا بالایی دارد.

ارسال ایمیل یک راه عالی برای افزایش حفظ مشتریان شماست. این بدان معناست که به جای یکبار خرید، تعداد مشتریانی را که به طور مکرر خرید می‌کنند، افزایش می‌دهد. بنابراین این نوع بازاریابی کمک شایانی به بازگشت مجدد مشتریان به وب‌سایتتان می‌کند. با ارسال ایمیل به مشتریان خود به طور منظم، نام تجاری شما در ذهن باقی می‌ماند و آن‌ها سریعتر برای خرید دوباره محصولتان بازمی‌گردند. پس سعی کنید ایمیل‌هایی جالب، فریبنده و جذاب طراحی و ارسال کنید تا بازخورد عالی دریافت کنید.

راه‌اندازی خبرنامه از طریق سرویس‌های ارسال اتوماتیک ایمیل مانند پاکت دیگر ارسال ایمیل کار خیلی آسانی است. همچنین هدف قراردادن زیرگروه‌های خاص در کل مخاطبان خود با یک خبرنامه آسان است. این یک راه عالی برای اطلاع خوانندگان شماست که وبلاگ‌های جدید نوشته‌اید و آن‌ها باید بیایند و از وبلاگ شما بازدید کنند.

دوره جامع ایمیل مارکتینگ حرفه ای

معایب استفاده از بازاریابی ایمیلی

تولید محتوا برای یک خبرنامه می‌تواند وقت زیادی از شما بگیرد. پیشنهادی که می‌تونیم به شما بدهیم این است که بر روی نوشتن آن پست‌ها وبلاگی خودکار کنید و اگر می‌خواهید به طور منظم یک خبرنامه ارسال کنید، باید آن را با یک محتوای مفید برای مخاطبان خود پر کنید، که می‌تواند چالش باشد. افراد ایمیل شما را باز نمی‌کنند یا اگر محتوای شما را دوست نداشته باشند، اِشتراک خبرنامه محتوای وب‌سایت‌تان را لغو یا بلاک می‌کنند. پس سعی کنید همیشه محتوایی باکیفیت خلق و منتشر کنید.

چگونه یک خبرنامه تنظیم کنیم

عنوان جذاب انتخاب کنید

اینکه آیا کاربران خبرنامه شما را باز می‌کنند، به عنوان خبرنامه شما بستگی دارد. افزونه‌های وردپرس زیادی هستند که نرخ باز شدن خبرنامه‌ها با موضوعات مختلف را بسیار آسان می‌کند و فکر کردن و آزمایش اینکه کدام خطوط موضوع برای مخاطبان شما کار می‌کند، به شدت هدفمند و سودمند است.

با محتوای مهمی شروع کنید

اکثر مردم خبرنامه شما را کامل نمی‌خوانند، به همین دلیل بسیار مهم است که با عنوانی شروع کنید که واقعا می‌خواهید مردم درباره آن بدانند. همچنین می‌توانید موضوعی را انتخاب کنید که مردم دوست دارند بخوانند. موضوعی که توجه آن‌ها را جلب کند و آن‌ها را وادار کند که ادامه خبرنامه شما را مطالعه کنند.

وبینار کاربردی تولید محتوا متنی

وضوح و تمرکز بالا

مطمئن شوید که چیدمان طراحی خبرنامه شما خوب و جذاب طراحی شده است و مردم می‌توانند خبرنامه شما را در دستگاه‌های تلفن همراه بخوانند. ابزارهای اِشتراک گذاری حتما در خبرنامه خود قرار دهید. لینکی مستقیم به وب‌سایت خود در خبرنامه قرار دهید. لینکی که ارجاع به مقاله یا محصولات‌تان داده شود.

توجه به لحن صدا

افرادی که برای دریافت خبرنامه شما ثبت نام کرده‌اند، مانند محصولات، وبلاگ یا برند شرکت شما. بنابراین لحن صدای شما با این افراد باید دوستانه و مشتاقانه باشد، نه خیلی تهاجمی یا طلبکارانه. خبرنامه شما باید مخاطبان را بیشتر به شما و محصولات‌تان علاقه‌مند کند. باید به مخاطبان احساس خاص بودن را منتقل کنید.

خبرنامه را بصری کنید

اگر یک خبرنامه فقط دارای یک دیوار متن باشد، ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد. استفاده از تصاویر باکیفیت به شدت می‌تواند خبرنامه را بسیار جذاب‌تر و خواندنی‌تر کند.

نکاتی برای حرفه‌ای کردن ایمیل مارکتینگ

استفاده از ابزار Mailchimp

تعدادی ابزار مفید وجود دارد که ارسال ایمیل را بسیار آسان‌تر می‎‌کند. ما به شما افزونه Mailchimp را پیشنهاد می‌دهیم. پلاگین Mailchimp به شما این امکان را می‌دهد. برای 2000 کاربر به صورت رایگان و همزمان ایمیل ارسال کنید و دارای یک رابط عالی برای نوشتن محتوا و مدیریت اِشتراک‌های خود باشید.

تست و بعد ارسال

باید تست کنید که کدام موضوعات به بهترین وجه به فروش یا خوانندگان جدید تبدیل می‌شوند. برای انجام این کار، باید مطمئن شوید که زمانیکه افراد برای خبرنامه شما ثبت نام می‌کنند؛ صفحه تشکر در سایت شما میزبانی می‌شود. همچنین باید به زمان، روز و هفته‌ای که خبرنامه خود را ارسال می‌کنید، نگاه بیاندازید. برای برخی از وبلاگ‌ها، آخر هفته می‌تواند زمانی برای جذب افراد به سایت شما باشد، در حالی که برای سایر وبلاگ‌ها (وبلاگ‌های مربوط به شرکت یا مجموعه حرفه‌ای) یک روز هفته و یکساعت اداری موثر خواهد بود.

تشویق کردن کاربران برای اِشتراک گذاری

برای ارسال خبرنامه به افراد، ابتدا باید آن‌ها را متقاعد کنید که در این خبرنامه مشترک شوند. توجه به قسمت اشتراک‌گذاری داشته باشید و این دکمه‌های اِشتراک‌گذاری را شما می‌توانید در قسمت پایانی وبلاگ خود قرار دهید.

از سازگار بودن خبرنامه با نسخه موبایل را مطمئن باشید

معرفی روش های بهبود سئو موبایل

بسیاری از افراد هستند که پیام‌های ایمیل را در موبایل‌هایشان چک می‌کنند. از این بابت شما باید مطمئن شوید که خبرنامه شما تا حد ممکن سازگار با موبایل می‌باشد. بسیاری از خدمات پستی الگوهای پیش فرضی را ارائه می‌دهند که سازگار با موبایل هستند و به خوبی کاهش می‌یابند. اگر نمی‌خواهید زمان یا پول زیادی را برای خبرنامه خود صرف کنید، این گزینه خوبی است. یکی دیگر از مواردی که برای موبایل باید در نظر بگیرید، واضح بودن متن موضوع شما است. از آنجایی که صفحه نمایش‌های موبایل به اندازه صفحه نمایش مناسب نباشد. شاید این مسئله به هیچ وجه مشکلی ایجاد نکند، اما خوب است که به خاطر داشته باشید یا تستی قبلش بکنید.

سخن پایانی: بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیل یک راه عالی برای دستیابی به مخاطبان می‌باشد. شما می‌توانید با مشتریانی که واقعا می‌خواهد در مورد محصولات وب‌سایت یا شرکت شما مطلع باشند، ارتباط برقرار کنید. این نوع بازاریابی نسبت به دیگر بازاریابی‌ها نسبتا هزینه کمتری دارد. (فقط برای یادآوری باید تاکید کرد که موفقیت در بازاریابی ایمیلی بستگی به تولید محتوای باکیفیت‌تان دارد.)

حال شما بگویید: آیا فکر می‌کنید بازاریابی اینترنتی امروزه منسوخ شده است؟ 2 سایت ایرانی و دو سایت خارجی خوب که در بازاریابی اینترنتی موفق است را می‌‎توانید نام ببرید؟ تجربه شما از این نوع بازاریابی نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در قسمت “ارسال دیدگاه” با ما به اِشتراک بگذارید.

70 / 100

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 دیدگاه دربارهٔ «اصول و ترفندهای بازاریابی ایمیل»

  1. سلام
    به نظر شما از برای ارسال ایمیل از ایمیل شخصی استفاده کنیم یا ایمیل سازمانی؟
    ممنونم از مطالب خوبی که ارائه میدهید.

    1. سلام خانم عاقلی
      حتماً از ایمیل سازمانی استفاده کنید. چون برند و سایت شما را اعتبارش رو بالا می‌برد. ساخت ایمیل سازمانی هم کار سختی نیست فقط با پشتیبان هاستتون تیکت بزنید، راهنماییتون می‌کنند.

  2. ساره جوانمردی

    حدود سه سال پیش که من سایت داشتم، از طریق ایمیل خیلی از کاربران رو به سمت سایتم میآوردم. پیشنهاد میکنم شما هم از ایمیل بصورت هدفمند استفاده کنید.

پیمایش به بالا